آغاز طرح سمپاشی شتران در دیر

خرید بک لینک

خلیج فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دیر استان بوشهرگفت : طرح سمپاشی بدن و جایگاه شتران این شهرستان با هدف مبارزه با انگل های خارجی و همچنین جلوگیری از بیماریهای مشترک انسان و دام آغاز شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ اسماعیل محمودی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان به اجرا درآمده و در اجرای آن 1200نفر شتر و جایگاه آنها سمپاشی شد.

وی گفت: سم مورد استفاده در این طرح فلومترین است که روی کمر شترها ریخته می شود و بیماری مورد نظر از بین می برد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان دیر اظهارداشت: انگلهای خارجی از عوامل اصلی ایجاد خسارت به دامداران است.

وی گفت: ایجاد انواع بیماریها در دامها، باعث کاهش وزن دام و افت شدید کیفیت انواع تولیدات دامی و در نوع شدید باعث مرگ و میر میشوند.

دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد که این شهرستان بعنوان قطب پرورش شتر در استان بوشهر مطرح است.


موضوعات مرتبط: اخبار اتحادیه اغذیه فروشان و هتل داران بوشهر...

ما را در سایت اتحادیه اغذیه فروشان و هتل داران بوشهر دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 77 تاريخ: شنبه 13 خرداد 1396 ساعت: 11:33

صفحه بندی